As capitalism sinks into stagnation, corporations have realised that there are two new growth strands – firstly, in the emerging singles market and secondly in encouraging divorce and the concept of individual freedom. This can be seen in changes in advertising, with products as diverse as burgers and holidays being targeted towards singles - in particular single women. New ads for Honda and Citibank expound solitary self-discovery and relationship postponement over coupledom.
As Catherine Jarvie says, "top-pocket relationships" where "neither party is looking for long-term commitment" are the new way - witness the meteoric rise of dating website Match.com. In the US, Craiglist ads expose the subconscious connection between disposable consumerism and self-selling: one reads 'Buy my IKEA sofa and fuck me on it first, $100'.
This equating of self with product has come about precisely because the cycles of planned and perceived obsolescence in product consumption are no longer delivering capitalist growth. In a period of market saturation, when we have already consumed all we can, we are encouraged to objectify ourselves as items 'on the market', consuming others. Exercises in the disposability of humans.
Consumerism now wants you to be single, so it sells this as sexy. The irony is that it's now more radical to attempt to be in a long-term relationship and a long-term job, to plan for the future, maybe even to attempt to have children, than it is to be single.
http://www.guardian.co.uk/books/booksblog/2012/aug/11/ewan-morrison-capitalism-single?CMP=twt_gu
**
4 месеца по-късно:
Манифест Монсанто:
Нам принадлежит 94% мирового рынка ГМО и никто нас не может потеснить. Сейчас мы работаем над тем, чтобы в мире использовались только ГМО-семена компании Monsanta и чтобы все семена стали однолетними. Тогда сказав нам «нет» вы просто сдохнете от голода. ГМО – ешьте и не думайте.
Наш ГМО проект санкционировал лично Буш-отец, он заткнул рот американским ученым, которые требовали реальных исследований. То, что приносит миллиарды, не нуждается в доказательствах. Мы добились с «нуля» ежегодного оборота в 48 млрд. долларов. Какие доказательства вам еще нужны? О ГМО не нужно размышлять, его нужно потреблять.
Да, в наших ГМО-продуктах не живут жуки. Да, наши фрукты выглядят неестественно и отталкивающе. Да, доля аллергиков в США, где ГМО питаются 70% жителей, выросла в 6 раза, а уровень окнозаболеваний среди людей старше 65 лет превысил 15%. Медицине тоже нужны большие деньги и эти деньги дает врачам ГМО!
Ученые, мы обращаемся к вам! Хотите много денег и славы? Продвигайте ГМО! Все кто с Monsanto – богаты и успешны. Каждый, кто бросил нам вызов, усомнился хоть на йоту в ГМО – уволен, затравлен, стал изгоем. Какой судьбы вы хотите для себя и своих сотрудников?
Запрет ГМО – это худшее решение. Для потребления ГМО-проуктов нужны ГМО-люди и мы работаем над этим. Присоединяйтесь!
Страшно? Тогда распространяйте эту информацию, люди должны знать!
Страшно? Тогда распространяйте эту информацию, люди должны знать!
http://worldcrisis.ru/crisis/1052749